Wycieczka do Otrębus i Warszawy

17 maja 2024 r., uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami  odwiedzili Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach oraz Sejm RP w Warszawie.

Podczas zwiedzania Muzeum Motoryzacji młodzież z bliska miała okazję zobaczyć kolekcję ponad 300 zabytkowych pojazdów, które dziś nie są już spotykane na naszych drogach. Wśród eksponatów wyselekcjonowane były samochody osobowe, ciężarowe, wózki dziecięce, rowery, motocykle, autobusy, samoloty, a także znany wszystkim czołg Rudy 102. Najstarszym pojazdem w kolekcji muzeum jest traktor TITAN produkcji USA z 1895 roku,  pojazdem ciężarowym Mercedes z 1913 roku, a osobowym wielolatkiem  FIAT z 1919 roku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się samochody znanych osób : fiat prezydenta Kwaśniewskiego, mercedes Lody Halamy, Zis cabrio Józefa Stalina, Volvo prezydenta Lecha Wałęsy oraz pojazdy, które brały udział w wielu produkcjach filmowych. Uczniowie poznali także liczną kolekcję unikatowych rekwizytów, m.in.: maszyny do pisania, gramofony, kufry, pierwsza stacja paliw z lat 20-tych oraz liczne pamiątki związane z okresem PRL-u. W trakcie zwiedzania spotkaliśmy współzałożyciela muzeum oraz dziennikarza motoryzacyjnego, autora oraz prowadzącego wielu programów telewizyjnych o tematyce motoryzacyjnej – Patryka Mikiciuka .

Następnie udaliśmy się na ulicę Wiejską w Warszawie , aby zwiedzić budynek Sejmu RP. Po otrzymaniu przepustek i przejściu przez sejmowe bramki zostaliśmy  powitani przez panią przewodnik, która oprowadziła nas po budynku Sejmu. Na samym początku mogliśmy obejrzeć makietę budynków sejmowych oraz zapoznać się z historią polskiego parlamentu. Największym zainteresowaniem cieszyła się jednak sala obrad. Uczniowie dowiedzieli się, gdzie siedzą poszczególne kluby oraz najważniejsze osoby parlamentu, jak wygląda codzienna praca posłów oraz ich udział w wielu komisjach. Po wyjściu z Sali Posiedzeń udaliśmy się do Hallu Głównego, gdzie obejrzeliśmy pamiątkowe tablice poświęcone nieżyjącym już parlamentarzystom. Tam również, zatrzymaliśmy się przed tablicą upamiętniającą ofiary katastrofy samolotu rządowego pod Smoleńskiem w 2010 roku.

Barbara Magda, Bogusław Suchodolski i Lilla Szewczyk

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.