Psycholog

Psycholog
mgr Iwona Jedwabnik

PSYCHOLOG SZKOLNY- mgr Iwona Jedwabnik
GABINET: SALA NR 3 (Parter)
tel. 533 325 715

      Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie, zainteresowanych pomocą psychologiczną zapraszam do kontaktu z psychologiem osobiście, bądź przez komunikator Dziennika elektronicznego Librus.

Serdecznie zapraszam

Godziny pracy

dzień tygodnia mgr Iwona Jedwabnik
poniedziałek 10.00-12.00
wtorek 10.00-12.00
środa 10.00-13.00

Czym zajmuje się psycholog szkolny

Psycholog szkolny dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia uczniom właściwej pomocy psychologicznej na terenie szkoły oraz wspiera rodziców w procesie wychowania. W naszej szkole pokój psychologa to miejsce, gdzie uczniowie, a także rodzice w ciepłej, spokojnej atmosferze znajdą zrozumienie, akceptację i uzyskają pomoc w potrzebie.

Zadania psychologa:

Dla Ucznia:

        • rozpoznawanie i wspieranie mocnych stron ucznia;
        • diagnoza trudności emocjonalnych ucznia;
        • prowadzenie indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych z uczniami;
        • prowadzenie zajęć warsztatowych w klasach;
        • rozmowy, spotkania w razie potrzeb;
        • przeciwdziałanie niepowodzeniom szkolnym;
        • podejmowanie działań mediacyjnych w sprawach wychowawczych;

 

Dla Rodzica:

        • indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów;
        • udzielanie porad i konsultacji w sprawach wychowawczych;
        • udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, pomoc w skierowaniu rodziców do specjalistycznych placówek;
        • udzielanie informacji zwrotnych na temat rozwoju, postępów i funkcjonowania dziecka, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich;
        • działania o charakterze psychoedukacyjnym (dni otwarte, ulotki, gazetka ścienna);

 

Dla Nauczyciela:

        • wspieranie w udzielaniu szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
        • pomoc w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, uzdolnień  i potrzeb uczniów;
        • pomoc w określaniu form i metod wspierania uczniów;
        • konsultacje z zespołem nauczycieli w celu ujednolicenia wspólnych oddziaływań wobec uczniów;
        • interwencje wychowawcze w razie potrzeb;
        • pomoc wychowawcy w integrowaniu klasy;
        • udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach.

Drogi Uczniu, możesz zwrócić się do szkolnego psychologa jeśli np.:

        • masz jakiś kłopot i nie wiesz jak sobie z nim poradzić;
        • chciałbyś podzielić się swoja radością lub sukcesem;
        • masz trudności w dogadaniu się z kolegami  czy koleżankami;
        • nie potrafisz porozumieć się z rodzicami, nauczycielami;
        • nie czujesz się dobrze w swojej klasie;
        • martwisz się o coś i potrzebujesz pomocy;
        • czujesz się samotny i niezrozumiany;
        • chcesz podzielić się radosną informacją;
        • jesteś nieśmiały i chciałbyś to zmienić;
        • masz trudności w nauce;
        • chciałbyś się czegoś dowiedzieć i nie wiesz kogo zapytać.

 Polecana literatura
Polecane pozycje książkowe:
„Jak mówić żeby dzieci słuchały, jak słuchać żeby dzieci mówiły” – Adele Faber, Elanie Mazlish. Poznań: Media Rodzina, 2001.
„Uparte dzieci : od konfliktu do współpracy –  R. J. MacKenzie; przekł. Lucyna Wierzbowska. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
„Co wolno dziecku : rozsądne ustalenie granic” – Martin Herbert ; przekł. Ewa Jusewicz – Kalter. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013.
„ Grzeczne dziecko” – Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
“Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością“- Faber Adele, Mazlish Elaine. Poznań: Media Rodzina 2001.