Chwalimy się, bo mamy czym!

W naszych progach zagościła Telewizja Kablowa Bart-Sat. Chcieliśmy pochwalić się naszymi osiągnięciami w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii.
W roku szkolnym 2022/2023 po raz drugi w naszej szkole były realizowane projekty społeczne w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii. W tym roku projekty tworzyło 93 uczniów, w sumie powstało 20 projektów społecznych:

  1. Przeciw Depresji
  2. Świeć Przykładem
  3. Pomagaj Ziemi
  4. Aplikacja Do Nauki Języków Obcych
  5. Zerknij Na Przyrodę ZNP
  6. Pomagaj Ziemi
  7. Bezpieczni W Sieci
  8. Walczymy Z Otyłością
  9. Dla Równości
  10. Plantscale
  11. E-Curity
  12. Edukacja W Internecie
  13. Historia Kresowiaków
  14. 10sekund1000latdluzej
  15. Używka Do Życia Nie Potrzebna
  16. Rozeznanie Kierunków Kształcenia
  17. Luzaki
  18. Treebush
  19. Książki Za Darmo
  20. Herodog

Dominującą tematyką była ochrona środowiska oraz teraźniejsze problemy młodzieży i dzieci.
W ramach projektów uczniowie między innymi rozdali dzieciom 300 opasek odblaskowych, wybudowali domki dla bezdomnych kotów, propagowali świadomą adopcję psów i kotów, zbudowali urządzenie do pomiaru wilgotności gleby oraz przeprowadzili spotkania na temat depresji, tolerancji oraz wyboru ścieżki zawodowej. Dzięki projektom w naszej szkole w kącikach na korytarzach szkolnych pojawiły się książki i gry planszowe umilające czas wolny w czasie przerw między lekcjami.
Uczniowie zrealizowali projekty w naszej szkole oraz w Szkole Podstawowej nr 8, nr 7 oraz w Szkole Podstawowej w Bisztynku oraz Bezledach.
Realizacja projektów społecznych w szkole ponadpodstawowej niesie za sobą wiele zalet dla uczniów. Można wśród nich wymienić między innymi:

  • uczniowie uczą się indywidualnej oraz grupowej odpowiedzialności za podejmowane przez siebie działania,
  • angażują się emocjonalnie, co zostaje w ich pamięci na dłużej,
  • kształtują partnerską relację z nauczycielem, opartą na wsparciu, motywacji i konsultacji,
  • rozwijają umiejętność pracy w grupie,
  • rozwijają kreatywność i umiejętność rozwiązywania realnych, praktycznych problemów,
  • rozwijają umiejętności organizacji, zarządzania zasobami i czasem, planowania pracy,
  • uczą się dostosowywać wyznaczane cele do swoich własnych umiejętności, motywacji, potrzeb i emocji,
  • uczą się zdobywać wiedzę i umiejętności przez praktykę, życiowe sytuacje i obserwację rzeczywistości pozaszkolnej,
  • uczą się samodzielności w decyzjach i działaniu, co przygotowuje ich do dorosłego życia i pozwala spojrzeć na realia szkolne z nowej perspektywy,
  • uczą się społecznej wrażliwości i odpowiedzialności, zyskują poczucie własnej istotności i mocy sprawcze,
  • zdają sobie sprawę z tego, jak ważne są kompetencje i doświadczenia,
  • obserwują to, co wychodzi im dobrze i jest ich mocną stroną, a także swoje słabsze strony, nad którymi mogą pracować,
  • uczą się na prawdziwych błędach i sukcesach, eksperymentując z wieloma ścieżkami.

Iwona Grygorowicz

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.