W krainie żubra

Uroki Podlasia poznawała klas I Technikum Mechatronicznego, która w dniach 13-15 czerwca br przebywała na wycieczce. Część krajoznawczą rozpoczęlismy od skansenu w Nowogrodzie koło Łomży, w którym zwiedzaliśmy zabytki kurpiowskiej sztuki i architektury ludowej. Z kulturą żydowską z kolei zetknęliśmy się w muzeum w dawnej synagodze w Tykocinie. W tym miasteczku podziwialiśmy też piękny barokowy kościół oraz oryginalny osiemnastowieczny pomnik hetmana Stefana Czarnieckiego, właściciela
Tykocina. Stamtąd pojechalismy do naszej bazy noclegowej w Siemianówce nad Zalewem Siemianowskim, który jest sztucznym zbiornikiem wodnym.
Cały drugi dzień wycieczki spędziliśmy w Puszczy Białowieskiej, gdzie mielismy okazję stanąć oko w oko z żubrami, łosiami, wilkami i dzikami. Przeszliśmy także Szlak Dębów Królewskich, zwiedziliśmy Park Pałacowy w Białowieży – carskie założenie parkowe w stylu angielskim – oraz Muzeum Przyrodniczo-Leśne, w którym zapoznaliśmy się z historią oraz florą i fauną Puszczy Białowieskiej.
Trzeci dzień wycieczki spędziliśmy w Białymstoku. Podziwialiśmy przepiękny Pałac Branickich, w którym mieści się obecnie Uniwersytet Medyczny, zwiedzaliśmy białostocką katedrę, odbyliśmy spacer po uroczej Starówce. W drodze powrotnej do Bartoszyc “zaliczyliśmy” jeszcze XIX-wieczną twierdzę wojenną w Osowcu, na skraju Biebrzańskiego Parku Narodowego.
Uff! Jak na trzy dni – było tego bardzo dużo.
J.Siwicki

Ten wpis został opublikowany w kategorii Strona główna. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.